Kako se oglašavati na Googleu i koliko to košta?

j

Autor: Marko Soče

30.09.2021.

Lako razumljivi vodič kroz osnove Google Ads oglašavanja: kako funkcionira i koliko košta

 

Što prvo napravite kad želite doznati neku informaciju, zanima vas kupnja nekog proizvoda, ili želite negdje otputovati? Naravno, guglate. Kao i 92% korisnika interneta na svijetu, odnosno čak 97% u Hrvatskoj.

Ako vodite neki posao, imate tvrtku ili obrt, znate koliko je važno biti prisutan na najvažnijoj svjetskoj tražilici. Gotovo svi vaši kupci, klijenti ili korisnici koriste Google i možda baš u ovom trenutku pretražuju upravo ono što vi nudite.

Zato uopće nećemo objašnjavati ZAŠTO se oglašavati na Googleu, nego ćemo vam pokušati približiti KAKO funkcionira oglašavanje na Googleu i kako biste od njega mogli imati koristi.

 

Što je Google Ads (ex. Adwords)?

Google Ads (nekada Adwords) je naziv za Googleovu platformu za kreiranje oglasa. Oglasi koje kreirate pomoću Google Adsa mogu se prikazivati na raznim mjestima – Google tražilici, web stanicama i portalima, YouTubeu, raznim aplikacijama itd.

Mi ćemo se u ovom tekstu fokusirati na tzv. Google Search Ads ili pretraživačke kampanje.

Možda ste primijetili da kad pretražujete neki pojam, prvih nekoliko rezultata ima malenu oznaku “Ad”, kao na slici ispod. To znači da je riječ o oglasima.

 

Na ovaj način, i vaša web-stranica može se pojaviti u samom vrhu rezultata kada netko gugla proizvod ili uslugu koju nudite.

 

Koliko košta Google Ads oglašavanje?

Ovo je jedno od najčešćih pitanja s kojim se susrećemo u radu s klijentima.
Odgovor je jednostavan – cijenu oglašavanja na Googleu određujete vi.

Kao oglašivač, imate potpunu kontrolu nad svojim budžetom. Samo prikazivanje oglasa vas zapravo ne košta ništa. Plaćate samo kada netko doista klikne na vaš oglas.

Koliku cijenu plaćate kada netko klikne na vaš oglas ovisi o puno faktora: u kojoj ste industriji, kolika je konkurencija na iste ključne riječi, kakvi su vaši oglasi i web stranica itd.

Naravno, što više uložite imat ćete više posjeta, ali već i s malim budžetima možete postići vidljive rezultate. Naša preporuka je da počnete s barem 50 kuna dnevno kako biste mogli testirati ovu vrstu oglašavanja i nakon par tjedana vidjeti hoćete li imati neke rezultate. Ako imate pravilno postavljeno praćenje, u Google Ads sustavu možete pratiti točno koliko ste potrošili i što ste za to dobili.

Ispod su rezultati Google Ads oglašavanja za uslugu jednog turističkog vodiča. U tjedan dana, za uloženih 410 kuna, dobio je 68 upita (conversions) za vođenu turu putem web stranice:

Primjer:

Jedna turistička agencija iz Splita odluči uložiti 1000 kuna u Google Ads kampanju za prodaju svojih izleta. Žele se pojavljivati na vrhu tražilice svima koji pretražuju pojmove poput Izlet Split Krka, Jednodnevni izlet do slapova Krke, itd.

Uzmimo da je prosječna cijena klika na takve ključne riječi 2 kune.

Za svoj budžet oni će dobiti 500 posjetitelja na svojoj web stranici.
Ako se od tih 500 posjetitelja samo njih 10 odluči uplatiti izlet koji košta 300 kuna, agencija ima čistu zaradu od 2000 kuna. Ako se oglasi još bolje poslože i optimiziraju, taj iznos može biti i puno veći.

U prosjeku, na globalnoj razini, smatra se da oglašivač za svaku kunu uloženu u Google Ads dobije dvije kune nazad.

 

 

Kako funkcionira Google Ads oglašavanje?

Kao oglašivač, vi sami odabirete na koje se ključne riječi želite oglašavati.
Npr. jedan automehaničarski servis u Sesvetama vjerojatno će odabrati ključne riječi poput auto servis Sesvete, popravak auta Sesvete itd.

Kad netko upiše takav pojam u Google, oglas ovog servisa će se prikazati na vrhu rezultata.

Međutim, što ako postoji još jedan autoservis u Sesvetama koji se oglašava na iste ključne riječi? Tko će se onda prikazati prvi?

To ovisi o više faktora. Google Ads je zapravo dražba, u kojoj se oglašivači nadmeću čiji će se oglas prikazati na vrhu. Vi sami određujete maksimalnu cijenu koju ste voljni platiti po kliku, ali to nije jedini faktor koji Google uzima u obzir. Tu su i relevantnost oglasa, kvaliteta web stranice na koju šaljete korisnika itd.

Ovdje je detaljno objašnjeno kako se određuje pozicija oglasa.

 

 

Koja je razlika između SEO i Google Ads?

SEO (search engine optimization) je proces optimizacije web-stranice za tražilice poput Googlea, a cilj je što viša organska pozicija za određene ključne riječi.

Organski rezultati su oni za koje ne treba plaćati, i prikazuju se odmah poslije oglasa (ako ih ima).

Za svaku web stranicu jako je važno raditi na što boljem pozicioniranju na tražilicama.
To je dugotrajan proces koji između ostalog uključuje rad na tehničkim detaljima, korisničkom iskustvu, sadržaju, itd., a može trajati i godinama dok se ne dođe do željenih rezultata.

Dugoročno, rad na SEO može imati fantastične rezultate za vaš posao.

S druge strane, Google Ads je vrsta PPC oglašavanja (pay-per-click) gdje su rezultati vidljivi odmah. U samo nekoliko sati možete biti na vrhu rezultata za bilo koju ključnu riječ koju poželite. Google Ads oglašavanje je najučinkovitije oglašavanje današnjice, jer poruka do korisnika stiže točno u onom trenutku kada ju on treba.

Naravno, to ima svoju cijenu, međutim vrlo je zgodno što ništa ne trebate plaćati unaprijed ili “napamet”, već plaćate po rezultatu.

Za razliku od tradicionalnog oglašavanja u medijima, ovdje možete točno vidjeti kako je vaš novac uložen i koliko ste za njega dobili.

Odgovor na pitanje “Što je bolje od ovog dvoje” zapravo je – koristite i jedno i drugo!

 

 

Mogu li sam postaviti Google Ads kampanju ili mi treba agencija?

Samo postavljanje Google Ads kampanje nije naročito komplicirano.

Google nudi razne “smart” opcije za postavljanje kampanja koje omogućuju svakom korisniku da bez iskustva, u samo par minuta složi svoju prvu Google Ads kampanju.

To može biti korisna opcija za veliki broj korisnika koji žele isprobati ovaj način oglašavanja.

Ono što treba imati na umu je da za optimalne rezultate ipak treba imati određeno iskustvo i utrošeno vrijeme.

Posao nije gotov kada postavite kampanju. Dapače, vrlo je česta situacija da korisnik nakon nekoliko dana vidi da je njegov novac potrošen, a rezultata – nema. To je gotovo uvijek zato što kampanja: a) nije dobro postavljena, b) nitko nije pratio rezultate i optimizirao kampanje.

Razočarani korisnik u tom trenutku može promisliti kako od Google Adsa nema nikakve koristi jer – probao je, ali se ništa nije dogodilo! Međutim, pravilno postavljena i vođena kampanja mora donijeti rezultate.

U pravilu, rad s agencijom koja je certificirani Google Partner smanjuje ukupne troškove oglašavanja, jer će iz vašeg budžeta izvući maksimum.

Ako vas zanima oglašavanje na Googleu, ili možda imate nekih nedoumica, slobodno nam se javite bez ikakvih obaveza, rado ćemo pomoći!

 

 

Summary
Kako se oglašavati na Google Ads ( Adwords) platformi i koliko to košta
Article Name
Kako se oglašavati na Google Ads ( Adwords) platformi i koliko to košta
Description
Lako razumljivi vodič kroz osnove Google Ads oglašavanja: kako funkcionira, koliko košta, i kako može pomoći vašem biznisu.
Author
Publisher Name
Jutro.hr